דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שישה טיפים לבחירה נכונה של פרקטים 

מאת    [ 21/10/2012 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 2063 פעמים ]

מעוניינים לשלב פרקט באחד מחדרי הבית או אולי בכל החדרים? אם כן, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את הפרקט המתאים ביותר, ובעיקר כזה שישתלב מצוין עם סגנון הבית כולו והאלמנטים השונים שבו:


    • התייחסות לאור הטבעי ולתאורה המלאכותית שבחדר או בבית כולו – אפשר למצוא כיום מבחר של פרקטים, המגיעים בצבעים, גוונים ומרקמים. אם אתם מחפשים פרקט לבית ומעוניינים שישתלב נכון בעיצוב הקיים, כדאי לכם להתייחס אל התאורה שבחדרים או בבית כולו. צבעיו של פרקט זה עשויים להשתנות ומושפעים ממידת האור שבחדר. לעיתים, תאורה רבה יוצרת רושם של צבע אחד, בעוד שמעט אור יוצר מראה של גוון צבע אחר. ולכן, חשוב לקחת בחשבון את מידת האור והתאורה המלאכותית הצפויה בחדר שבו ישולב פרקט זה כדי לוודא שהצבע המתקבל אכן מתאים לסגנון ולאווירה הנדרשת.
    • התייחסות לגודל החדר או החלל עצמו – כשבוחרים פרקט, יש להתייחס לגודל החלל או גודלו של החדר שבו יותקן פרקט זה. לחדרים גדולים מאד או חללים מרווחים, אפשר להתאים פרקט בגוונים כהים. לעומת זאת, לאזורים צרים או חדרים קטנים, מומלץ לבחור פרקט בגוונים בהירים, היוצרים אשליה של שטח גדול יותר. בנוסף, התקנת פרקט לאורך תיצור מראה מוארך מאד, ולכן פחות תתאים למסדרונות או לחדרים צרים מאד. לעומת זאת, התקנת פרקט לרוחב תיצור אשליה של מרחב גדול יותר.
    • איזו אווירה מעוניינים ליצור?! – אפשר למצוא, כאמור, פרקטים בשלל של סגנונות וצבעים. במידה ומעוניינים ליצור אווירה כפרית, ביתית, אפשר לבחור פרקט בצבעים טבעיים ובעיקר פרקט העשוי מעץ טבעי. במידה ומעוניינים בעיצוב חדשני ומודרני יותר, אפשר לשלב פרקט למינציה, למשל, בעל גווני שמנת או אפור. פרקט יכול ליצור אווירה מסוימת בחדר, ובעיקר בזכות מרקמו והצבע השולט בו. חשוב להתייחס לפרמטר זה כדי ליצור את האווירה המתאימה במקום.
    • אילו אלמנטים נמצאים בחדר או בבית?! – בעת בחירת הפרקט ועל מנת שישתלב נכון במסגרת העיצוב הכללי, חשוב להתייחס אל האלמנטים העיצוביים השונים בבית, לרבות אל הרהיטים השונים. במידה ואלמנטים אלה הינם בסגנון עתיק, למשל, כדאי לבחור פרקט בגוונים טבעיים. בנוסף, במידה ומדובר באלמנטים בגוון צבע כהה מאד, כדאי לבחור פרקט בהיר כדי שלא ליצור עומס רב מדי. אלמנטים בהירים בבתים, יכולים להשתלב מצוין לצד רצפת פרקט בגוונים כהים יותר, אולם חשוב לוודא שלא יהיו כהים מדי.
    • התייחסות למידת השחיקה והעמידות של הפרקט – נכון, זוהי נקודה שאיננה קשורה בהכרח, ובאופן ישיר, אל עיצוב הבית, אולם חשוב להתייחס אליה לא פחות כשמחפשים פרקט. הפרקטים נבדלים זה מזה לא רק בצבע שלהם ובמרקם, כי אם גם ברמת השחיקה ומידת עמידותם. כדי לבחור פרקט לבית, חשוב לבדוק עד כמה מדובר בחדר שבו עוברים אנשים רבים, או שאולי מדובר באזור שפחות מגיעים אליו. במידה ומדובר בסלון, למשל, היכן שמבלים לא מעט זמן, כדאי לרכוש פרקט בעל רמת שחיקה גבוהה. אפשר למצוא היום פרקט למינציה המציע רמת שחיקה גבוהה מאד, כמו פרקט בלגי למשל. גם פרקט טבעי נחשב לאיכותי במיוחד, ואולי בין סוגי הפרקטים המומלצים ביותר.
    • פנייה אל בעלי מקצוע המתמחים בכך – כדי לבחור את הפרקט המתאים ביותר ובעיקר כדי לשלב אותו נכון, כדאי לפנות אל בעלי מקצוע המתמחים בכך ולהתייעץ איתם באשר לבחירה. בין אם אלה מעצבי פנים, יצרני פרקטים או משווקים, מדובר באנשי מקצוע שיכולים לעזור לכם לבחור פרקט מתאים ולוודא שאכן יענה על צרכיכם השונים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב